Spousta malých skutků činí život velkým.

Proč zimní gumy?

 

 

 

 

Pět nejznámějších mýtů o zimních pneumatikách

Zimní pneumatiky jsou opředeny množstvím mýtů, z nichž některé možná platily v minulosti, rozhodně ale neobstojí nyní. Přinášíme přehled pěti nejčastějších omylů na téma zimní obutí pro vozidla.

 

Mýtus 1: Zimní pneumatiky jsou zbytečné, pokud nebydlíte na horách.

V zimě ztrácejí letní pneumatiky na kluzkém, studeném povrchu vozovky záběr daleko rychleji. Důvodem jsou technologie přizpůsobené přímo letním podmínkám i speciální běhounová směs. Jízda na letních pneumatikách v zimě může mít za následek prodloužení brzdné dráhy. Moderní zimní pneumatiky se speciálními technologiemi lamel byly vyvinuty tak, aby poskytovaly záběr nejen na sněhu a ledu, ale také na studených a zablácených vozovkách. Měkčí běhounová směs zimních pneumatik poskytuje při nízkých teplotách a na studeném povrchu lepší vlastnosti než běhoun letních pneumatik.

Mýtus 2: Zimní pneumatiky neposkytují při jízdě dostatečný komfort.

Většina zákazníků nepozná při výměně letních pneumatik za zimní žádný rozdíl v komfortu. I na suchých dálnicích při vysoké rychlosti poskytují moderní zimní pneumatiky vysokou úroveň jízdního komfortu a nízkou hlučnost. Valivý odpor zimních pneumatik je zpravidla srovnatelný s letními pneumatikami, takže spotřeba paliva je obdobná.

Mýtus 3: Zimní pneumatiky nepodávají dobrý výkon při vysokých rychlostech.

Většina „značkových“ výrobců nabízí zimní pneumatiky určené pro rychlosti až do 270 km/h. I při takto vysokých rychlostech poskytují zimní pneumatiky maximální jízdní výkonnost a ovladatelnost, a díky speciálně upravené běhounové směsi garantují rovněž nízkou spotřebu paliva a minimální hlučnost.

Index rychlosti se nachází na bočnici pneumatiky a je udáván velkými písmeny. Například písmeno Q znamená, že pneumatika je vhodná pro rychlosti do maximálně 160 km/h, H udává maximální rychlost 210 km/h, T je pro 190 km/h, V až do 240 km/h a W umožňuje nejvyšší rychlost až 270 km/h.

Mýtus 4: Vozy SUV a 4x4 nepotřebují zimní pneumatiky.

Kvůli vyšší hmotnosti moderních sportovně-užitkových a 4x4 automobilů se doporučuje vybavit je zimními pneumatikami, které zajistí větší bezpečnost, přilnavost a ovladatelnost na kluzkých a zledovatělých vozovkách. Autor článku vzpomíná, jaké měl problémy s přenosem výkonu a brzděním na zasněžené silnici s Nissanem Patrol, slovutným off-roadem, jenž byl ovšem obut do letních pneumatik. Při jízdě s letními pneumatikami na sněhu a ledu ztrácí náhon na čtyři kola význam.

Mýtus 5: Zimní pneumatiky stačí pouze na hnané nápravě

Pokud je potřeba zimní pneumatiky vyměnit, doporučuje se přezout všechna čtyři kola, abyste měli jistotu, že budou všechny pneumatiky reagovat stejným způsobem. Rovněž by se měl používat stejný typ a model pneumatik. Kombinace různých typů zimních pneumatik může mít za následek nečekané chování vozidla.

Ze stejného důvodu se také nedoporučuje jezdit se zimními pneumatikami pouze na hnané nápravě. Zimní a letní pneumatiky by se nikdy neměly kombinovat.

Zimní pneumatiky by měly rotovat pravidelně, aby bylo zajištěno rovnoměrné opotřebení dezénu, a neměly by se přesouvat z jedné strany na druhou. Jak při náhonu na přední, tak na zadní nápravu by měly být pneumatiky s větší hloubkou dezénu umístěny na zadní nápravě.

 

Kontakt

Tomáš Nádeníček

tomasnadenicek@seznam.cz

Vyhledávání

 

Novinky

19.01.2009 20:24

novinka od ŠKODOVKY

  Autonovinky 2009: start do nejisté doby   Nic není definitivní. To dnes platí ve světě aut víc než kdy jindy. Kdo ví, jestli ještě na konci roku budou některé značky existovat. Ohlášené novinky už automobilky ale asi na trh uvedou; stály je moc peněz a energie. Česko se v novém roce...
11.01.2009 22:00

CO DĚLAT PŘI DOPRAVNÍ NEHODĚ...DŮLEŽITÉ...

Co dělat při dopravní nehodě: velký průvodce novinkami   Česká republika - Od Nového roku přestala policie jezdit k dopravním nehodám, při nichž vznikla škoda nižší než sto tisíc korun. Řidiči s sebou musí nově vozit formulář pro záznam o nehodě. Obsahuje všechny...
11.01.2009 10:05

Škoda Tudor II

Češi touží po kupé škodovky: Škoda Tudor dvakrát jinak Čtvrtá modelová řada mladoboleslavské automobilky bude velkoprostorová - to už je jisté. První "roomsterovaté" škodovky se začnou prohánět po silnicích v roce 2006. Kam by pak měla tuzemská automobilka zaměřit svou...
04.01.2009 22:10

PRO ŘIDIČE

Doporučuji každému řidiči a i tomu kdo si hodlá ř.p. udělat.Sám jsem se divil kolik jsem toho už zapomněl a to za volantem sedím denno denně. ...
28.12.2008 14:23

aktuální novinky

  Novinky.cz

EMINA © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode