Nejlevnější auto světa se začne prodávat koncem března
¨¨Indická automobilka Tata Motors zahájí 23. března v Bombaji prodej svého modelu Nano, který je při ceně 100 000 rupií (přes 44 500 korun) nejlevnějším vozem světa. V Evropě se zatím prodávat nebude.
Na začátku dubna se má vůz objevit ve všech obchodních zastoupeních Tata v zemi. Objednávky na vůz začne společnost přijímat od druhého dubnového týdne.
Tata poprvé představila svůj vůz na autosalonu v Dillí loni v lednu. V prodeji měl být původně již v říjnu 2008, nabral ale zpoždění kvůli problémům s umístěním hlavní výrobní továrny. Nano má být pro masový automobilismus v Indii podobným impulzem jako Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600 v poválečné Evropě.
Tata byla loni nucena zastavit kvůli násilným protestům místních zemědělců výstavbu továrny na Nano v Západním Bengálsku. Místní vláda kvůli výstavbě vyvlastnila zhruba 1000 akrů (přes čtyři čtverečné kilometry) zemědělské půdy. Nabídla sice zemědělcům náhradu, mnozí z nich ji však odmítli a požadovali svoji půdu zpět. Výroba Nano se proto přesunula do továrny ve státě Gudžarát.
Nejlevnější auto světa se začne prodávat koncem března
¨¨Indická automobilka Tata Motors zahájí 23. března v Bombaji prodej svého modelu Nano, který je při ceně 100 000 rupií (přes 44 500 korun) nejlevnějším vozem světa. V Evropě se zatím prodávat nebude.
Na začátku dubna se má vůz objevit ve všech obchodních zastoupeních Tata v zemi. Objednávky na vůz začne společnost přijímat od druhého dubnového týdne.
Tata poprvé představila svůj vůz na autosalonu v Dillí loni v lednu. V prodeji měl být původně již v říjnu 2008, nabral ale zpoždění kvůli problémům s umístěním hlavní výrobní továrny. Nano má být pro masový automobilismus v Indii podobným impulzem jako Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600 v poválečné Evropě.
Tata byla loni nucena zastavit kvůli násilným protestům místních zemědělců výstavbu továrny na Nano v Západním Bengálsku. Místní vláda kvůli výstavbě vyvlastnila zhruba 1000 akrů (přes čtyři čtverečné kilometry) zemědělské půdy. Nabídla sice zemědělcům náhradu, mnozí z nich ji však odmítli a požadovali svoji půdu zpět. Výroba Nano se proto přesunula do továrny ve státě Gudžarát.
Tomáš Nádeníček
—————
—————
—————
—————