MOTORKÁŘSKÁ SEZONA JE V PLNÉM PROUDU!!!!!!!
Téměř každý desátý člověk, který v loňském roce zahynul při dopravní nehodě, byl motocyklista.
Řidiči motocyklu by si měli uvědomit, že patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Doplácejí hlavně na to, že na rozdíl od řidičů aut nejsou chráněni pevnou kapotou. Svým přispívá ale také pokles cen motocyklů, takže i mladý a nezkušený řidič si může pořídit extrémně silný stroj.
Za loňský rok zemřelo na českých silnicích 108 motocyklistů.Nejčastěji zaviní tyto dopravní nehody řidiči ve věku do pětadvaceti let. Z velké části příčinou těchto nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky. To znamená, že motorkáři často překračují povolenou rychlost, nepřizpůsobují svoji jízdu, nedávají přenost a zakrývají své registrační značky.
Letos je zatím pro motocyklisty příznivým. Vloni byly nejtragičtějšími měsíci červen a květen. Je to možné přisuzovat jarní "nerozježděnosti" řidičů, kteří po zimní přestávce znovu usedli na své stroje.
Policisté na Vsetínsku vloni šetřili třiadvacet nehod s účastí motocyklisty v roli poškozeného nebo viníka. Motorkářů, kteří vloni zavinili nehodu bylo celkem třináct. Poškozených motorkářů pak policisté zaznamenali deset. Většina motorkářů byla při nehodě zraněna. Pouze ve dvou případech se stalo, že nebyl motocyklista nijak zraněn. V patnácti případech se jednalo o lehká zranění, v sedmi případech byli motorkáři zraněni těžce a jeden motorkář při nehodě zemřel.
Nezbytnou podmínkou jízdy na motocyklu je používání přilby a důležitým zůstavají i prvky pasivní bezpečnosti, jako je vhodné oblečení, pevná obuv, rukavice apod. Avšak ani sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně. Zejména pokud nepřizpůsobí rychlost jízdy stavu silnice, hustotě provozu a v neposlední řadě i počasí.
Motorkáři nezapomínejme proto na to, že cílem nás všech je šťastný návrat do svých domovů !
Tomáš Nádeníček
—————
—————
—————
—————